بهینه سازی شبکه های اجتماعی

کلمه SMO مخفف عبارت Social Media Optimization و به معنی بهینه سازی (برای) شبکه های اجتماعیاست.امروزه شبکه های اجتماعی متنوعیمانند Facebook، توییتر ، اینستاگرام ، گوگل پلاس و Linkedin وجود دارد.

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی ضریب نفوذ بسیار بالاتری از سایر ابزارها در وب دارند. مصرف اینترنت درصد بسیار بالایی از افراد صرفا در محدود شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. از همین رو باید توجه ویژه ای به فعالان و کاربران در حوزه شبکه های اجتماعی داشت. اپلیکشن های رسانه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در حال حاضر جز محبوب ترین در ایران هستند. با بررسی هایی که انجام داده ایم اگر کسب و کاری با استراتژی وارد بازاریابی شبکه های اجتماعی شود نتیجه بدست آمده قابل توجه خواهد بود.

بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی تکنیکی برای ارتقا یافتن محصولات و ایجاد برند بر روی کانال‌های مختلف اجتماعی می‌باشد؛ به عبارت دیگر بهینه‌سازی شبکه اجتماعی (SMO) فرایندی برای به حداکثر رساندن اطلاع رسانی از کالا، علامت تجاری یا رویداد با استفاده از کانال‌ها و جوامع شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ عمومی است.

SMO را می‌توان موردی از زیر شاخه بهینه‌سازی موتور جستجو (فرایندی است که وبمسترها وبسایت‌های خود را برای بدست آوردن بهترین رتبه‌بندی جستجو بهینه می‌کنند) توصیف کرد. از سال 2010 موتورهای جستجو به طور فزاینده‌ای نتایج را از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب و غیره در الویت قرار داده‌اند. با انجام سئو ایده کلی این است که کلیک‌های بیشتری یک شرکت به دست آورد و در نتایج موتورهای جستجو بالاتر رتبه‌بندی شود. بنابراین شرکت‌ها سخت کار می‌کنند تا بتوانند تاکتیک‌هایی اعمال کنند چنانچه به کلیک‌های بیشتر، هدف گذاری بهتر کلمات کلیدی، ایجاد بک‌لینک، ایجاد محتوای منظم و غیره منجر شود.

این ایده به طور کلی با SMO مشابه است؛ تعامل بیشتر با محتوای یک صفحه منجر می‌شود صفحه رتبه بالاتری در جستجوهای وب بگیرد. بنابراین شرکت‌ها بر روی افزایش کارایی دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی خود تمرکز می‌کنند، بدین منظور محتوایی ایجاد می‌کنند تا بدانند باعث تعامل بیشتری از فالوورهایشان می‌شود. با داشتن فالوور بیشتر برای یک شرکت، تعامل بیشتری می‌توان به دست آورد. همچنین در صورتی که افراد زیادی شرکت شما را مثلا در فیسبوک جستجو ‌کنند این می‌تواند رتبه‌بندی وب جستجوی شما را ارتقا دهد. بهینه‌سازی شبکه اجتماعی (SMO) یک جنبه جدیدی از بازاریابی در دنیای دیجیتال است.

 

بالا